Stadsnieuws en Tilburgers.nl gaan samenwerken, om elkaar te versterken.

Al sinds 1979 is Stadsnieuws een begrip in Tilburg en omstreken. Anno 2021 is het de enig overgebleven wekelijkse en volledig lokale huis-aan-huis-krant voor de gemeente Tilburg.

Uitgeverij Em. De Jong neemt Stadsnieuws Tilburg per 1 oktober 2021 over van DPG Media. Daarna transformeert Stadsnieuws tot een weekenduitgave in magazineformaat met als motto: ‘Stadsnieuws maken we samen!’. De eerste uitgave wordt vanaf vrijdag 8 oktober verspreid.

Directeur Stijn de Jong van Uitgeverij Em. de Jong, dat nog veel meer huis-aan-huisbladen uitgeeft in Brabant, ziet goede kansen voor de nieuwste titel binnen het portfolio van het mediabedrijf uit Baarle-Nassau: “Het wordt een frisse, nieuwe start voor Stadsnieuws waar we bij Em. de Jong heel veel zin in hebben. Wij hebben ondanks de steeds verder digitaliserende wereld om ons heen namelijk nog steeds een heel goed gevoel bij het uitbrengen van een papieren krant. Wij geloven dus in print. We weten immers dat veel lezers en (potentiële) adverteerders die mening met ons delen. Lezersonderzoeken tonen aan dat huis-aan-huisbladen zich nog altijd mogen verheugen in een grote populariteit en leesdichtheid.”

Operationeel manager Christiaan Starink vult aan: “Stadsnieuws Tilburg wordt een qua formaat, lay-out en inhoud geheel opgefriste krant die voortaan in de loop van het weekeinde bij de mensen op de mat zal vallen. De informatiepagina’s van de Gemeente Tilburg blijven ook in Stadsnieuws te lezen. Aangevuld met leuke rubrieken en columns, willen we als krant een hechte band opbouwen met ons lezerspubliek en ook heel belangrijk: (lokale) adverteerders. Achter de schermen is er de afgelopen tijd hard gewerkt om Stadsnieuws een vliegende start te laten beleven. Zo neemt Arno Oldenburg de advertentieverkoop voor zijn rekening.

Samenwerking
De Tilburgse journalist Ron van Kuijk is aangesteld als hoofdredacteur en verzamelt een team van enthousiaste medewerkers om zich heen en hij smeedt ook nieuwe samenwerkingsverbanden. Als redactie van Tilburgers.nl gaan we graag deze uitdaging aan. De redacties van Stadsnieuws en Tilburgers.nl zien volop mogelijkheden om elkaar te versterken en gaan de samenwerking vol enthousiasme aan. Hoofdredacteur John Geerts: "De samenwerking met Stadsnieuws past uitstekend in de missie van Tilburgers.nl en geeft extra mogelijkheden om onze berichtgeving bij alle Tilburgers onder de aandacht te brengen."

De 49-jarige Van Kuijk - die aan het begin van zijn journalistieke loopbaan al ruim 7,5 jaar bij Stadsnieuws werkte als verslaggever en redacteur - heeft er zin in: “Stadsnieuws Tilburg moet een krant zijn waar lezers naar uitkijken en waarin adverteerders graag hun plekje claimen. Een huis-aan-huisblad bovendien dat het karakter van de gemeente Tilburg en zijn inwoners weerspiegelt. Uitgangspunt daarbij is dat lezers zichzelf weer gaan herkennen in de krant dankzij verhalen en rubrieken die raken aan hun persoonlijke belevingswereld en gebeurtenissen in de stad. Van de kermis tot carnaval en van uitgaan tot sport, maar natuurlijk ook actualiteiten en verhalen over bekende en ‘gewone’ Tilburgers.”